Zinzino Balance Olie – Omega 3 & Olivenolie er lig med bio-aktivering.

Omega 3 er en stor gevinst for kroppen.

At tage Omega 3 kosttilskud, er en stor gevinst for kroppen, da fedtsyrer betydeligt forbedrer sundheden.
Hvis du ønsker at holde en god sundhed.
Hvor kroppen holdes stærk og i den bedst mulige balance, så er omega 3 en central del af den daglige kost.
Omega 3 fedtsyrer er olier som er blandt andet er indeholdt i fisk, så rigtigt mange danskere får deres forsyning af omega 3 ved at spise fisk.

Det er dog ikke alle danskere som ligefrem ønsker at spise fisk hver eneste dag.
Så for disse personer kan det være gavnligt med et kosttilskud.
En kapsel eller to med omega 3 hver dag, som kan sluges med et stort glas vand.
Hvordan man end får sit omega 3 er egentlig underordnet, og man kan i sidste ende blot slå helt fast at denne olie er en vigtig spiller til kroppens velbefindende.

En af grundene til at omega 3 er så vigtigt i den daglige kost er at det er en fedtsyre som kroppen ikke selv kan danne. Sådan er det med nogle stoffer, hvor kroppen selv har mulighed for at sætte det sammen, men omega 3 er hvad der kaldes en essentiel fedtsyre, hvilket nødvendiggør at den skal tilføres igennem kosten (kroppen har blot en begrænset evne til selv at producere eicosapentaensyre, forkortet EPA, og ligeledes også dokosahexaensyre, forkortet DHA).

Omega 3 Balance forbedrer hjernens kapacitet

Omega 3 fedtsyrer er blandt andet vigtige i mange af kroppens centrale dele: hjernen for nu at nævne en af de allervigtigste.
Det er ganske kendt af mange at en daglig indtagelse af omega 3 vil kunne skærpe hjernens formåen og der er ganske givet noget om snakken.
Det har noget at gøre med, at disse fedtsyrer gør cellevæggene mere smidige, hvilket i hjernens tilfælde betyder at de forskellige impulser og signaler transmitteres lettere og mere frit cellerne imellem.

Mange bøger og artikler der fokuserer på sundhed og kost, vil derfor understrege at indtagelse af omega 3 fedtsyrer vil gøre dig skarpere.
Hjernekapaciteten bliver i høj grad forbedret, man får en mere effektiv hukommelse og man vil komme til at tænke hurtigere.

En anden stor fordel der også kan nævnes, så er det formindskelse af risikoen for inflammation.

I forbindelse med de forskellige fedtstoffer, som ophober sig i kroppen og dernæst bevæger sig igennem dem, vil omega 3 forhindre inflammation og betændelse.
Når det kommer til risikoen for gigt, så er der mange mennesker som indtaget ingefær i kosten, enten i pille form eller skåret ud i deres aftensmad, men omega 3 vil faktisk også have en positiv indvirkning på udviklingen af gigt i kroppens forskellige dele.
De betændelsessygdomme, som skaber den kroniske leddegigt, for eksempel eicosanoiderne, bliver nemlig bekæmpet som følge af omega 3s tilstedeværelse i kroppen.

Hvis man allerede har smerter i forbindelse med gigt, kan omega således gå ind og dulme smerterne.
Desuden modarbejde den betændelsesproces der forekommer.
Så man ikke går rundt og har nær så meget ondt som man plejer.
Men også inden smerterne overhovedet forekommer, kan omega 3 gå ind og forebygge udviklingen, således at man er på forkant i forhold til risikoen for gigtudvikling.

Omega 3 er vigtigt, men hvorfor?

Der er mange ting vores kroppe skal have for at kunne fungere helt som de skal.
Man kan let glemme nogle af dem, og det er meget forskelligt hvor vigtigt det er for os at vi skal have dem.
Der er ting som vand vi bare skal have for at overleve.
Så er der andre ting, vi som sådan ikke har brug for, for at kunne overleve.

Men nærmere for at vores krop skal kunne virke bedre, og at vi skal få et bedre liv.
Omega 3 er en af dem der er nødvendige at få, for vores krop kan ikke selv producere det.
Omega 3 hjælper for eksempel til, at dit hjertekredsløb, din hjerne og dine led kan fungere optimalt.
Som du måske kan høre, så er disse ting ganske vigtige. For at du kan leve et liv der er fornuftigt, og ikke bare gør ondt hele tiden.

Der er mange mennesker der hellere end gerne vil skrive under på, at det er enormt frustrerende, når man næsten ikke kan bevæge sig uden at det gør ondt.
Er du en af dem, der ikke har dette problem.
Kan det være du er ret ung endnu, og så er det ret forståeligt, at du ikke lige ser et behov for at gå så meget op i det.
Det ville dog være en god ide, for hvis problemet nogensinde kommer, vil du ønske at du havde gjort noget ved det dengang du var und.

Det kan du dog ikke ændre på til den tid, så det skal du sørge for at gøre nu. Du ender med at være glad for at du gjorde det, men hvordan får man så egentlig det her omega 3?

Omega 3 i mad

Omega 3 finder man i nogle forskellige slags mad, og det er især fisk man finder det i.
Det er dog ikke bare alle mulig forskellige fisk man skal spise.
For at få noget af det, for der er nogle fisk, som også kaldes de ”fede” fisk.
Dem skal man sørge for, at spise, for at få nok af denne vigtige fedtsyre.
Det er blandt andre makrel, laks, sild og regnbueørred.

Der er jo et hav af forskellige måder man kan spise disse fisk på.
Der er helt sikkert mindst en af dem du vil være glad for, og som du godt kan få spist nok af, til at du får nok af denne vigtige syre.

Makrel kan du for eksempel få i tomat, og på den måde er den god at få på rugbrød, og så har du noget af dit behov dækket.
Mange bække små, og så ender du med led der ikke klager de næste mange år.
Det kommer du til at være glad for på den lange bane.

Som tilskud.

Man kan også få fedtsyren som et tilskud.
Kan man for eksempel bare ikke spise fisk.
Uanset på hvilken måde det er tilberedt, så er der ikke så meget at gøre.
Så må man finde på en anden måde at få sine fedtsyrer på.

Det kan være gennem nogle små kapsler, man kan købe.
De simpelthen er fyldt med den fiskeolie, der er så vigtig for at kroppen kan holde sig på toppen.
Man skal bare spise dem med et interval, der er angivet på glasset du køber dem i.
Man kan købe dette tilskud mange forskellige steder, og nettet er også en mulighed.
Der er ikke så mange undskyldninger.
Det er kun dig selv du snyder ved ikke at gøre det, så det er helt klart anbefalelsesværdigt at gøre.

Ud over de gammeldags omega 3 kosttilskud, findes der nu også en ny og forbedret måde.
Det kaldes balance olie og er et blandings produkt.
Hvor omega 3 bliver bioaktiveret via D vitamin og antioxidanter fra f.eks. olivenolie.
Balance olie er fremstillet på baggrund af nobelvindende forskning.
Balancen mellem omega 6 og 3.
Vigtigheden af at være i balance for at undgå livsstils sygdomme.

Hvilke fordele er der ved at indtage omega 3

Der er meget man kan gøre hvis man ønsker at leve en sundere hverdag.
Det er altid en god idé at motionere jævnligt og at spise varieret, det ved de fleste.
Derudover kan man også gøre meget for ens sundhed ved at indtage fiskeolie.
Omega 3 er en af disse olier og en meget vigtig olie for blandt andet hjernen og hjerte kredsløbet.

Det er en flerumættede fedtsyre der særligt stammer fra fede fisk såsom laks, makrel, sild og ål.
Det er derfor en god idé, at spise ekstra mange af disse.
Hvis man ønsker at øge indtagelsen af omega 3 fedtsyre.

Er man ikke den store fiskespiser eller er man ikke typen der gider at stå og arbejde længe i køkkenet så kan man med god samvittighed godt indtage dem som kosttilskud i stedet.
Det burde ikke gøre nogen forskel hvordan de indtages.
Man kan enten indtage dem som kapsler, eller som flydende tran, hvis man foretrækker det i stedet.
Det er efterhånden nogle af de bedst solgte kosttilskud, her i Danmark.
Hvilket der er en god grund til.
Zinzino er klart førende med deres Balance olie og omega 6/3 fedtsyrer test.

Dokumenteret effekt

Nogen vil sikkert tænke, at det er noget pjat at bruge sine penge på fiskeolier.
At det alligevel ikke gør nogen forskel for ens sundhed.
Omega 3 har dog dokumenteret effekt ved både leddegigt og hjertesygdomme.
Det  kan derfor have en stor indflydelse på ens generelle sundhed.
Mange danskere lider af hjertekarsygdomme.
Man kan selv gøre noget for at forebygge, og stoppe en forværring af tilstanden.
Det selvfølgelig altid fornuftigt at forsøge at gøre det.

Rent fysiologisk hjælper omega 3 med at stabilisere ens hjerterytme, giver et lavere blodtryk, modvirker åreforkalkning.
Det mindsker dermed også risikoen for blodpropper.
Altså en masse gavnlige effekter for hele ens organisme.
Nogle af de hyppigste dødsårsager, især blandt den ældre del af befolkningen, er blandt andet åreforkalkning og blodpropper.
I værste fald kan sætte sig i hjernen eller hjertet.

I så fald er der ikke store chancer for at man overlever.
Hvis man gør er der ikke stor sandsynlighed for, at man kommer tilbage til sit gamle jeg.
Derudover er det at leve med et forhøjet blodtryk, som er en kæmpe belastning for hjertet.

Hjertet er simpelthen på overarbejde hele tiden, for at forsøge at pumpe det ekstra blod rundt i kroppen.  Desuden kan et øget indtag af fiskeolie også nedsætte risikoen for, eller lindre symptomerne ved sygdomme som kræft, diabetes, demens, depression og eksem.

Det vil sige en masse lidelser som mange mennesker vil komme til at mærke til på et eller andet tidspunkt i deres liv. Hvis man selv kan gøre noget for at forebygge en depression og på den måde undgå at tage for eksempel lykkepiller vil det være en stor gevinst for den enkelte. Ikke mindst fordi at den type medicin kan have en masse bivirkninger og konsekvenser for en senere hen.

Kapsler eller tran

Da det som sagt ikke er alle der er i stand til at få nok fisk ind med kosten er det et super godt alternativ at indtage enten kapsler eller som den flydende tran.
Det er nemt at huske sammen med morgenmaden hvis man alligevel skal huske at tage sin vitaminpille.
Det er forskelligt fra præparat til præparat hvor stort et indhold af fiskeolie der er i.

På deklarationen på produktet kan man se hvor mange procent fiskeolie.
Produktet indeholder og hvor mange gram omega 3 fedtsyrer produktet indeholder.
Med en typisk dagsdosis af fiskeolie, svarer det i gennemsnit til at man indtager fisk 2 gange om ugen.
Hvilket nok er de færreste der når op på.

En af de ting der er blevet klart, efter Zinzino fremlagde deres testresultater, af mere end 100.000 personer i Skandinavien.
Er at du skal indtage omega 3 i forhold til din vægt.
Deres balance olie skal man derfor have 0.15 x Kropsvægt i Kg = ml balance olie.

Hvad er Omega 3?

Det er meget sjældent at man hører om en person, der endnu aldrig har hørt ordet omega 3 før.
De fleste har hørt det. Man hører om det hos diverse kostvejledere eller kokke.
Nogle har måske lært om det i skolen.
En ting er sikkert, man ved man har hørt om det.
Men man er måske ikke så sikkert på, hvad det egentlig er.
Man kan godt begynde at undersøge, helt præcist hvad en omega 3 fedtsyre er.
Men man vil sandsynligvis ikke forstå det helt.

Man vil finde frem til, at det er noget med en umættede fedtsyre.
Som har en dobbeltbinding ved et kulstofatom.
Men alt dette bliver hurtigt for kemisk.
Det er måske heller ikke så vigtigt at finde ud af, hvad det er, men mere, hvad det gør.
Omega 3, som er en fiskeolie, har vist sig at have en glimrende effekt til menneskets helbred.
Det er godt for hjertet, godt for hjernen, godt for knogler og led, og faktisk godt for hele kredsløbet.

Som det nok kan forstås, så er Omega 3 godt for stort set hele kroppen.
Men hvor finder vi så dette omega 3, og hvordan får vi det?
Det nemme svar er Zinzino Balance olie, men mere om det senere.

Hvor meget skal man så have?

Jo, det afhænger selvfølgelig af hvor stor man er, men en typisk dosis sige at skulle bestå af 600-1000 mg omega 3.
Det er det der svarer til 2 fede fisk om ugen.
Dette er noget som alle burde kunne være med på.
Fisk er sundt og smager godt. Så kom endelig i gang.

Det nemmeste er dog at tage en omega 6/3 fedtsyrer test, som du i Danmark kan få gennem Zinzino.